Obchodné podmienky pre maloobchod-súkromné osoby.
1.
Všeobecné ustanovenia
1.1.
Tieto
všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti
zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
predávajúcim, ktorým je Zaffron s.r.o. so sídlom Tolstého 5
Bratislava 811 06, IČO: 51482606 , zapísaná v OR vedenom Okresným
súdom Bratislava, Oddiel: sro, Vložka č.: 127184/B ,
(ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je
kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
Kontaktné
údaje predávajúceho:
mail:
info@evabenova.sk
telefón:
0910 782 517
poštová
adresa: ,Zaffron s.r.o. Tolstého 5 Bratislava 811 06 Slovensko
1.2.
Zmluvné
strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na
všetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na
základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej
internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a
na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté
najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii
tovaru.
1.3.
Všeobecné
obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V
prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu
zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných
obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené
pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4.
Zoznam
tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu,
ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného
tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých
uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená
na základe otázky kupujúceho.
2.
Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1.
Kúpna
zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie
kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy
kupujúceho zaslaného predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke
predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho
predávajúcemu (ďalej len „objednávka“).
2.2.
Záväzné
akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o
cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má
byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne
prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, prípadne iné údaje.
3.
Práva a povinnosti predávajúceho
3.1.
Predávajúci
je povinný:
a)
dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu
tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo
vybaviť spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu
b)
zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy
SR
c)
odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo
elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a
užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi
predpismi ( dodací list, daňový doklad).
3.2.
Predávajúci
má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho
za dodaný tovar.
4.
Práva a povinnosti kupujúceho
4.1.
Kupujúci
je povinný:
a)
prevziať zakúpený alebo objednaný tovar
b)
zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote
splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru
c)
nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho
4.2.
Kupujúci
má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
5.
Dodacie podmienky
5.1.
Tovar
je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov predávajúceho,
umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
5.2.
Tovar
, ktorý je skladom u predávajúceho odosielame a doručujeme ho do
5-14dní. Ak vzniknú iné prekážky s riadnym doručením predmetu
objednávky, informuje predávajúci zákazníka bez zbytočného
odkladu.
5.3.
Kupujúci
je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
objednávky kupujúceho predávajúcim.
5.4.
Miestom
dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve
inak.
5.5.
V
prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto
určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať
tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú
splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru
uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a
odovzdaní tovaru. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať
z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej
zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to
najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve
a skladné vo výške uvedenej v bode 2 tohto článku týchto
všeobecných obchodných podmienok. Tovar sa považuje za dodaný
okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii
objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru
kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím
prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení
a odovzdaní tovaru.
5.6.
Kupujúci
je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď
po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal
tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť
oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav
tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého
správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného
záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci
poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v
prípadne neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový
tovar.
6.
Kúpna cena
6.1.
Kupujúci
je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v
kúpnej zmluve, alebo podľa cenníka predávajúceho platného v
čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie
tovaru (ďalej len „kúpna cena“), platbou prostredníctvom
internetovej platby platobnou kartou, platbou bezhotovostným
prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii
objednávky.
6.2.
V
prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.3.
Kupujúci
je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý
tovar.
6.4.
V
prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s
platnými právnymi predpismi SR.
7.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na
tovare
7.1.
Kupujúci
nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
7.2.
Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme
tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase
keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar
neprevezme.
8.
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,
reklamácie)
8.1.
Predávajúci
zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného
poriadku.
8.2.
Na
vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný
poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu
uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18
ods. 1 zákona č.250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v
znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“)
8.3.
8.3.1 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.3.2 Reklamácia na vadu tovaru sa nevzťahuje na:
a) tovar, ktorý bol predávaný za nižšiu cenu na nedostatok, pre ktorý bola nižšia cena dohodnutá.
b) na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním.
8.4.
Reklamačný
poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné
podmienky.
8.5.
Kupujúci
má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý
vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u
predávajúceho.
8.6.
Kupujúci
je povinný tovar dodaný predávajúcim prehliadnuť a preskúmať
bez zbytočného odkladu a o zistených vadách informovať
predávajúceho do dvoch dní.
8.7.
Počas
záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady
po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a
návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s originálnym
obalom tovaru a dokladom o zaplatení.
8.8.
Ak
tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v
súlade s ust. § 18ods. 2 Zákona tak, že vyplní a odošle online
formulár na uplatnenie reklamácie, ktorý je uvedený na stránke
elektronického obchodu . Kupujúci je povinný vo formulári
presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie
tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína
dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a)
prijatie online reklamačného formulára na uplatnenie reklamácie
od kupujúceho predávajúcemu,
b)
doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu
Začiatok
reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné odoslať a doručiť na adresu sídla:
Zaffron s.r.o. Brečtanova 5 Bratislava 83101
8.9.
Kupujúci
je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného
odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na
bezplatné odstránenie vady.
8.10.
Predávajúci
vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu odošle potvrdenie o
prijatí reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5
Zákona.
8.11.
Predávajúci
vybaví reklamáciu tovaru maximálne do 30 dní od začiatku
reklamačného konania.
8.12.
Kupujúci
nemá právo uplatniť záruku na vady, od ktorých bol predávajúcim
v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva
uzatvorená, musel vedieť.
8.13.
Predávajúci
je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a)
odovzdaním opraveného tovaru,
b)
výmenou tovaru,
c)
vrátením kúpnej ceny tovaru,
d)
vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e)
písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f)
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.14.
Predávajúci
je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný
doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie.
8.15.
Záručná
doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je
pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo
dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich
s tovarom oprávnenou osobou.
8.16.
Záručná
doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.17.
V
prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom
bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa
uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto
reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne
bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.18.
Všetky
právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
8.19.
Pokiaľ
ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim
spôsobom:
a)
predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b)
predávajúci chybný tovar vymení (určenie spôsobu vybavenia
reklamácie závisí na rozhodnutí predávajúceho a kupujúci sa
nemôže určenia vybavenia svojej reklamácie domáhať).
8.20.
Pokiaľ
sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac
krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol
byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví
reklamáciu:
a)
výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších
technických parametrov, alebo
b)
v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za
iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný
tovar.
8.21.
Pre
účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva
krát.
8.22.